زنجیر فیگارو به گونه ای طراحی شده است که دارای یک حلقه بیضی شکل دراز و به دنبال آن دو تا سه حلقه دایره ای کوچکتر است که بسیار شبیه به زنجیر کوبایی یا زنجیر کارتیه است. این قطعه جواهرات برخی از موارد به همراه پلاک یا مدال مورد استفاده قرار میگیرد. طراحی این زنجیر ساده است و معمولا مرد ها بیشتر از این مدل زنجیر استفاده می کنند.

زنجیر فیگارو چیست ؟ ، اگر در زمینه جواهرات تازه کار هستید، احتمالاً نام «زنجیره فیگارو» را شنیده اید اما ممکن است ندانید کدام مدل طراجی زنجیر را فیگارو میگویند. در این مقاله، بیایید تاریخچه، ریشه ها و کاربردهای زنجیره فیگارو را بررسی کنیم و درک درستی از این سبک محبوب جواهرات ارائه دهیم. چه قصد خرید زنجیره‌ای فیگارو را داشته باشید چه بخواهید اطلاعات خود را افزایش دهید بهتر است در ادامه با ما همراه باشید تا هر آنچه را که باید در مورد این اکسسوری زیبا و جاودانه بدانید، بیابید.


زنجیر فیگارو چیست؟


طراحی زنجیر فیگارو

زنجیر فیگارو به گونه ای طراحی شده است که دارای یک حلقه بیضی شکل دراز و به دنبال آن دو تا سه حلقه دایره ای کوچکتر است که بسیار شبیه به زنجیر کوبایی یا زنجیر کارتیه است. این قطعه جواهرات برخی از موارد به همراه پلاک یا مدال مورد استفاده قرار میگیرد. طراحی این زنجیر ساده است و معمولا مرد ها بیشتر از این مدل زنجیر استفاده می کنند.

تاریخچه زنجیره های فیگارو

چیزی که زنجیر فیگارو را از سایر زنجیره ها متمایز می کند، پیوند بیضی شکل منفرد آن است که با حلقه های گرد ریز همراه است. این طراحی منحصر به فرد آنها را به یک جواهر خاص تبدیل می کند.
زادگاه زنجیر فیگارو ایتالیا است. ایتالیایی ها بهترین و مرغوب ترین زنجیرسازها را دارند. زنجیر فیگارو از نام شخصیت های اصلی یک اپرای کلاسیک «سویل» و «فیگارو» منشع گرفته است. هر دو مرد در قرن 18 ایتالیا بسیار مشهور و شناخته شده بودند. فیگارو به جواهرات مردانه علاقه بسیاری داشت. از این رو بسیاری از طرفداران او در هنگام اجرا از جواهراتی که او استفاده میکرد، استفاده می کردند. از این رو به زنجیر هایی با این طرح ، زنجیر فیگارو گفته شد.

این زنجیر با طراحی ساده خود سال های سال است که در بین طرفداران جواهرات، مورد استفاده قرار گرفته و از مدل های کلاسیک بسیار پر طرفدار است که به سادگی می تواند با جواهرات دیگری ست شود.


زنجیر نقره ایتالیا , مدل فیگارو, زنجیر نقره , نقره , خرید نقره , روکش طلا سفید , ایتالیا , گالری نقره لمیا , فیگارو,


زنجیر نقره ایتالیایی فیگارو 8mil کدG070 در فروشگاه اینترنتی لمیا

زنجیر فیگارو چه تفاوتی با زنجیر کوبایی دارد؟

زنجیر فیگارو اغلب با دیگر سبک های زنجیره ای مانند زنجیره کوبایی یا زنجیره کورب/ کارتیه اشتباه گرفته می شود. اگرچه در ظاهر شبیه به هم هستند، اما تفاوت های کلیدی بین آنها وجود دارد. تفاوت اصلی زنجیر فیگارو با زنجیر کوبایی در الگوی آن است.


بیشتر بخوانید:
زنجیر کارتیه یا کورب چیست؟

زنجیرهای فیگارو دارای یک الگوی مشخص هستند که در آن یک حلقه بلندتر توسط دو یا سه حلقه دایره ای کوچکتر دنبال می شود و این الگو در سراسر زنجیره تکرار می شود. از سوی دیگر، زنجیرهای کوبایی دارای حلقه هایی با اندازه، ضخیم و به هم پیوسته هستند که ظاهر یکنواخت و محکم تری ایجاد می کنند.

تفاوت دیگر وزن و ضخامت زنجیر است. زنجیرهای کوبایی معمولاً سنگین‌تر و ضخیم‌تر از زنجیر فیگارو هستند که آنها را به گزینه‌ای جسورانه تر تبدیل می‌کند. از سوی دیگر، زنجیر فیگارو سبک‌تر و ظریف‌تر است و آن‌ها را به انتخابی همه‌کاره و روزمره تبدیل می‌کند.

زنجیر فیگارو را می‌توان به‌عنوان زنجیره جهش‌یافته نیز نامید، زیرا بخش‌های زنجیر را از هم جدا می‌کند و به نظر می‌رسد که دو طرح زنجیر مختلف به هم متصل شده‌اند. با وجود همه اینها، طراحی زنجیر فیگارو کاملاً غافلگیرکننده و البته متعادل است. علاوه بر این، زنجیرهای فیگارو معمولاً به صورت الماس برش داده می‌شوند تا شکل کاملی به آن‌ها داده شود، بخش‌های مسطح برجسته‌تر شوند تا پیوندهای منحصر به فرد و جذاب‌تری ایجاد کنند.

زنجیر فیگارو یکی از محبوب‌ترین و دوست‌داشتنی‌ترین انواع زنجیر است و دلیل محبوبیت آن‌ها طراحی آن‌ها است که ممکن است ساده به نظر برسند اما بسیار شیک‌ است.

از آنجایی که زنجیر فیگارو دارای زمینه تاریخی محکمی است و که با منشأ ایتالیایی ارتباط دارد، ممکن است مردان ایتالیایی زیادی را در فیلم ها و سریال های ایتالیایی دیده باشید که از جواهرات به سبک فیگارو استفاده می کنند.

با این حال، زنجیر فیگارو در میان مد و اکسسوری زن ها هم جایگاه خود را پیدا کرده و بسیاری از زن ها هم در جواهرات خود از این مدل زنجیر استفاده میکنند.


خرید دستبند نقره فیگارو, خرید نقره, دستبند نقره ایتالیایی, دستبند نقره فیگارو ایتالیا, نقره ایتالیا, نقره لمیا


دستبند نقره ایتالیا فیگارو F-8m کد D078 در فروشگاه نقره لمیا

آیا می توان زنجیر فیگارو را با یک پلاک استفاده کرد؟

در جواب باید گفت بله، می شود. درست است که از این زنجیر به تنهایی می توان به عنوان گردنبند استفاده کرد و این مرسوم ترین حالت استفاده از زنجیر فیگارو است ولی می توانید روی زنجیر فیگارو پلاک نیز قرار دهید.


آیا می توان زنجیر فیگارو را با یک پلاک استفاده کرد؟ 


آیا زنجیرهای فیگارو قوی و مستحکم هستند؟

زنجیر فیگارو قوی و بادوام است. پیوند این زنجیر به اندازه کافی ضخیم هستند تا محکم نگه دارند. البته امروزه از این زنجیر در سایز و ضخامت های مختلف ساخته شده است.


شما میتوانید در فروشگاه اینترنتی لمیا، زنجیر نقره فیگارو را انتخاب و خرید کنید. همچنین اگر سوالی داشتید میتوانید از کارشناسان ما مشاوره لازم را بگیرید.

آیا زنجیر فیگارو به راحتی پاره می شود؟

زنجیر فیگارو از جواهرات محبوبی است که از حلقه‌های بیضی شکل به هم پیوسته ساخته شده‌اند. آنها معمولا در برابر شکستگی با دوام و مقاوم هستند. با این حال، مانند هر زنجیره دیگری، کیفیت مواد مورد استفاده و نوع ساخت، و نحوه استفاده تعیین کننده است. قطعا اگر در یک درگیری ساده، زنجیر فیگارو و یا هر زنجیری که محکم است (حتی) تحت فشار کشیده شود احتمال آسیب رسیدن به آن وجود دارد. اما در حالت استفاده مناسب زنجیر با دوام و محکمی است.


آیا زنجیرهای فیگارو هم مردانه است و هم زنانه ؟

بله زنجیره های فیگارو تک جنسیتی نیستند. این مدل زنجیر در بین خانم ها و آقایان محبوب است و اغلب برای گردنبند و دستبند استفاده می شود. همچنین می‌توانید انگشترهایی را که با حلقه‌های زنجیر فیگارو ساخته شده‌اند پیدا کنید. طیف گسترده ای از اندازه ها، سبک ها و … زنجیره های فیگارو را برای هر دو جنس مناسب می کند.


آیا زنجیرهای فیگارو هم مردانه است و هم زنانه ؟


چگونه یک زنجیر فیگارو را استایل کنیم؟

مدل دادن به زنجیر فیگارو آسان است. ابتدا باید طول زنجیر مناسب خود را مشخص کنید. هنگامی که آن را مشخص کردید، می توانید از آن به نحوی که می خواهید استفاده کنید. به صورت یک لایه و یا دو لایه ( انتخاب زنجیر درازتر) . یعنی دو لایه دور گردن خود بپیچید.

همچنین می توانید پلاک مورد نظر خود را نیز به مدل زنجیر فیگاروی خود اضافه کنید تا حس شخصی به آن ببخشید. در نهایت، برای داشتن ظاهری بی دردسر اما شیک، زنجیر فیگارو خود را با سایر جواهرات مانند گوشواره یا انگشتر ست کنید.


منظور از گردنبند فیگارو چیست؟

گردنبند فیگارو یک طرح جواهرات محبوب است که دارای الگوی سه پیوند کوتاه و یک پیوند بلند است. این الگو چندین بار تکرار می شود و ظاهری زیبا و چشم نواز ایجاد می کند. معمولاً با طلا یا نقره ساخته می شود.

گردنبند فیگارو را اغلب به عنوان یک جواهرات معمولی می استفاده میکنند و بسته به مناسبت می توان آن را بالا و پایین کرد. این یک اکسسوری همه کاره است که می تواند سبک کلاسیک را به هر لباسی اضافه کند.


آیا زنجیرهای فیگارو شیک هستند؟

سال ها پس از اختراع زنجیر فیگارو، هنوز هم این زنجیر فیگارو یکی از محبوب ترین زنجیره های موجود در بازار است. زنجیر همه کاره که به صورت روزمره میتوان از آن استفاده کرد و با اکثر انواع لباس ها و مدل ها مطابقت دارد.

الگوی زنجیر فیگارو در مقابل  زنجیرهای کابلی یا کارتیه نیز پیچیده‌تر است، اما همچنان قدرت هر دو را ارائه می‌کند.

با توجه به پیشینه تاریخی قوی زنجیره فیگارو، حتی امروزه نیز مردان ایتالیایی زیادی را خواهید دید که این سبک جواهرات را به تن می کنند.

زنجیرهای فیگارو همچنان در بین مردان محبوب هستند، اما محبوبیت آنها نزد زنان نیز در حال افزایش است.


زنجیره فیگارو بهتر است یا زنجیر کوبایی؟

لزوماً زنجیر بهتری وجود ندارد، زنجیری برای شما بهتر است که مطابق سلیقه شما باشد. ما یک راهنمایی ساده میکنیم.

زنجیر های کوبایی وزن زیادی دارند. جایگزین مناسب آن زنجیر های کارتیه و زنجیرهای فیگارو است.

انتخاب بین این مدل زنجیر ها با توجه به سلیقه ، نیاز و هزینه ای است که می خواهید انجام دهید.


زنجیره فیگارو بهتر است یا زنجیر کوبایی؟


منبع: statementcollective  / 6ixice /

تهیه و ترجمه: گالری نقره لمیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*