زنجیر کارتیه یا کورب چیست؟

زنجیر کارتیه یا کورب چیست؟، گردنبندهای زنجیری از ساده ترین لوازم تزئینی (اکسسوری) است که میتواند زیبایی خاصی را به استایل شما بدهد. زنجیرها معمولا همیشه مد هستند و فقط با کمی تغیرات ممکن است بروزرسانی شوند. در این میان برخی مدل ها کلاسیک مانده اند و همچنان پرطرفدار و جذاب. در این بخش میخواهیم نگاهی بیاندازیم به زنجیر طرح کورب که در ایران به مدل کارتیه معروف است. پس با ما همراه باشید تا زنجیر کورب (کارتیه) را بررسی کنیم:

محبوب ترین مدل های زنجیر چیست؟

محبوب ترین سبک های زنجیر عبارتند از:

  • زنجیر بلچر/ رولو
  • زنجیر دیپلمات(در ایران به این نام شناخته می شود)
  • زنجیر شاه ماهی
  • زنجیر سنگاپور
  • زنجیر فیگارو
  • زنجیر لنگر/ملوانی
  • زنجیر طناب 
  • زنجیر کارتیه/کورب.

محبوب ترین زنجیرهای نقره


هر نوع زنجیره با سبک، الگو یا ساختار منحصر به فرد در پیوند حلقه های خود تعریف می شود).

تاریخچه جواهرات زنجیر کورب( کارتیه)

مانند تاریخچه بسیاری از سبک‌های جواهرات، زنجیره کورب(کارتیه) شروع بسیار غیرمنتظره‌ای دارد. طراحی این زنجیر ریشه در اسب سواری دارد. در واقع الگوی آن «محور» تسمه ای است که زیر چانه اسب می رود و به قله ها متصل می شود که برای کمک به هدایت و آموزش اسب استفاده می شود. این بند، که به طور سنتی از چرم ساخته می‌شود، به گونه‌ای طراحی شده است که روی چانه اسب قرار بگیرد و از پیچ خوردن جلوگیری کند.

بنابراین زنجیر کورب(کارتیه) که روی پوست بدن شما صاف قرار می‌گیرند، نام خود را از این بند صاف گرفته‌است.

زیورآلات و جواهرات زنجیره ای، تاریخچه ای به قدمت قدیمی ترین تمدن های شناخته شده بشر دارد. با کشف آثار باستانی جواهرات زنجیره ای از مصر باستان، بابل، یونان و روم که گاهی به بیش از 4000 سال پیش می رسد.

در طول قرن‌ها، طرح‌ها و تکنیک‌های ساخت جواهرات اصلاح‌تر شد و سبک‌ها و وزن‌های زنجیره‌ای که در مد بودند مانند هر گرایشی در نوسان بود. امروزه، گردنبند زنجیر کلاسیک یا دستبند زنجیر طلا یا نقره، یک جواهرات جاودانه و همه کاره است که همیشه شیک و بروز است.


زنجیرها یکی از نمادین ترین سبک ها هستند، بنابراین با اضافه کردن گردنبند یا دستبند زنجیره ای به زندگی روزانه خود اشتباه نکنید. در فروشگاه اینترنتی لمیا شما می توانید طیف زیادی از زنجیرهای گردنبند و دستبند را مشاهده نمایید.


جواهرات زنجیره ای کرب نماد چیست؟

جواهرات زنجیره ای، با حلقه های به هم پیوسته اش، نماد با هم بودن و پیوندهای خاص است. با حلقه های محکم بسته شده، به طور یکنواخت و با فضای تو خالی بین هر حلقه، نشان دهنده اتصالات قوی، وحدت و حتی آزادی است. 

از منظر استایل، کسانی که زنجیر کارتیه / کورب را به مدل های دیگر زنجیره‌ ترجیح می‌دهند، به ظاهر انسان هایی با شخصیت قوی، شجاع و محکم هستند. به این ترتیب، زنجیره کورب / کارتیه می تواند نشان دهنده قدرت درونی شما باشد.


زنجیر نقره ایتالیا, مدل کارتیه , زنجیر نقره , نقره , خرید نقره , روکش طلا سفید , ایتالیا, گالری نقره لمیا , کورب , کارتیه ,گردنبند کارتیر , گردنبند کارتیه , گردنبند مردانه , خرید گردنبند مردانه , خرید گردنبند کارتیه , خرید گردنبند نقره مردانه , زنجیر کارتیر , زنجیر نقره مردانه , خرید زنجیر نقره مردانه

زنجیر کارتیه یا کورب چیست؟

 یک زنجیر به هم پیوسته از حلقه های گرد و یا بیضی شکل (تماس حلقه ها به یک شکل) بصورتی به هم پیچیده شده اند که صاف به نظر بیایند. در نتیجه این مدل زنجیر نور بیشتری را از محیط گرفته و منعکس میکند. 

منشاء کلمه «کورب» از یک تکه طناب یا چرمی صاف است که بر روی افسار اسب قرار دارد. در فرانسه به عنوان گومت و در ایتالیا به عنوان گرومتا نیز شناخته می شود. زنجیر مدل کورب یا کارتیه خودمان که روی گردن یا قفسه سینه قرار می گیرد، به عنوان یک اکسسوری محبوب برای مردان و زنان تبدیل شده است. 

زنجیر نقره ایتالیا , مدل کارتیه دوبل, زنجیر نقره , نقره , خرید نقره , ایتالیا , گالری نقره لمیا , کورب , کارتیه دوبل, کارتیه ، خرید گردنبند نقره . گردنبند کارتیر , گردنبند کارتیه , گردنبند مردانه , خرید گردنبند مردانه , خرید گردنبند کارتیه , خرید گردنبند نقره مردانه , زنجیر کارتیر , زنجیر نقره مردانه , خرید زنجیر نقره مردانه

تفاوت زنجیر کورب با زنجیر کوبایی

زنجیر کورب(کارتیه) و زنجیر کوبایی خیلی شبیه به هم هستند. اما برای اینکه راحت تر بتوانید تفاوت این دو را متوجه شوید باید بدانید که زنجیر کوبایی دارای پیوندهای ضخیم تر و محکم تر و انعطاف پذیر تری نسبت به زنجیر های کورب است که پیوند های آن مسطح و با فاصله است. 

اگر قصد خرید زنجیر کورب را دارید میتوانید از مشاوران ما در گالری نقره لمیا راهنمایی بگیرید.

البته برای بسیاری از افراد تفاوت زیادی بین مدل کوبایی و مدل کورب(کارتیه) نیست و نوع طراحی و چیدمان هر دو مدل یکسان است.

اگر قصد خرید زنجیر کارتیه را دارید میتوانید از مشاوران ما در گالری نقره لمیا راهنمایی بگیرید.

زنجیر کوبایی


زنجیر کورب یا کارتیه


همچنین بد نیست بدانید زنجیرهای فیگارو در نسل های کلاسیک تر از لحاظ بافت کار شبیه این دو مدل زنجیر است. مانند زنجیر کورب(کارتیه) تخت و مانند زنجیر کوبایی دارای حلقه های ضخیم تر. در واقع زنجیر فیگاروی کلاسیک تر ترکیبی از زنجیرهای کورب و کوبایی است که با یک حلقه بلندتر در میان حلقه های دیگر ، کمی تفاوت را ایجاد کرده است.


زنجیر فیگارو


البته در سال های گذشته زنجیر فیگارو نیز در مدل ها جدید تر و نازک تر به بازار عرضه شده است که می توانید برای خرید زنجیر فیگارو در سبک های جدید تر از مشاوران ما در گالری نقره لمیا آن مشاوره بگیرید. 

زنجیر فیگارو


زنجیر کورب( زنجیر کارتیه)، مناسب برای استفاده روزمره

افرادی که از جواهرات استفاده میکنند میدانند که هر مدل از جواهرات برای محیطی خاص مناسب است. برخی برای مهمانی های خاص ، برخی برای دورهمی های دوستانه، برخی برای محیط کار، و برخی برای استفاده روزمره.

یکی از دلایل محبوبیت زنجیرهای کارتیه ( کورب) این است که برای استفاده روزمره مناسب است. از این زنجیر هم در محیط کاری میتوانید استفاده کنید و هم در یک مهمانی و دورهمی . 

با داشتن یک زنجیر کارتیه(کورب) همیشه یک اکسسوری شیک برای استفاده در هر موقعیتی دارید. اگر نمیدانید در یک مهمانی چه زیورآلات و اکسسوری با لباس شما ست می شود و یا در محیط کار چه زیورآلاتی استفاده کنید بهتر است بدانید که زنجیر کارتیه( کورب) یکی از انتخاب هایی است که می تواند ظاهر شما را شیک و برازنده کرده و توجه ها را به سمت شما جلب کند. 

هنگامی که متوجه قدرت عجیب زنجیر کارتیه شوید افسوس میخورید که چرا زودتر از این مدل زنجیر استفاده نکرده بودید. 


چه سبک های جواهرات زنجیره ای را باید داشته باشید؟

وقتی به جواهرات زنجیره ای فکر می کنید، به احتمال زیاد به کلاسیک ها فکر می کنید: گردنبند و دستبند زنجیره ای. اما در گالری نقره لمیا می توانید طیف وسیعی از جواهرات مدرن با استفاده از طراحی کلاسیک کرب/ کارتیه را پیدا کنید.

گردنبند زنجیره ای:

از زنجیر های ظریف برای استفاده روزانه گرفته تا زنجیرهای حجیم، این گردنبند جاودانه و همه کاره است.

دستبند زنجیره ای:

دستبند مناسب استفاده روزانه، سبک زنجیر کارتیه/کورب، ظاهر و درخشندگی مناسبی را برای شما به ارمغان می آورد.


دستبند نقره ایتالیا , مدل کارتیه , دستبند نقره , نقره , خرید نقره , روکش طلا سفید , ایتالیا , گالری نقره لمیا , کورب , کارتیه ,


اهمیت کیفیت ساخت 

اگر به ظاهر خود اهمیت می دهید باید بدانید که جواهرات چیزی فراتر از یک چیز معمولی و سطحی است. یعنی کیفیت و مواد تشکیل دهنده زنجیر برای شما از اهمیت زیادی برخوردار است چرا که استحکام، زیبایی، طول عمر و استفاده بلند مدت برای شما مهم خواهد بود. 

با این اوصاف، هنگام خرید زنجیر کارتیه / کورب باید بر اساس سبک زندگی خود و هزینه ای که میتوانید انجام دهید بهترین ها را انتخاب کنید. پس حتما بدنبال یک زنجیر با کیفیت خاص باشید.  حتما تفاوت زیادی بین کیفیت یک زنجیر ساخته شده با روکش طلا و یک زنجیر ساخته شده با طلا وجود دارد.

اگر از نقره استفاده میکنید هم باید بدانید بهترین کیفیت نقره با عیار 925 است . پس هنگام خرید زنجیر کارتیه نقره به عیار آن حتما دقت کنید. 


کدام مدل بهتر است؟

اینکه برای شما کدام مدل مناسب تر است کاملا به سلیقه شما، سبک زندگی شما و هزینه ای که میخواهید انجام دهید بستگی دارد. برای انتخاب زنجیر کارتیه علاوه بر نوع مدل، ضخامت و سایز آن مهم است. 

ضخامت زنجیر های کارتیه معمولا به صورت 5، 8 و 10 میلی متر و سایز آن ها برای مردان 50، 55، 60 و 65 سانتی متر و برای زنان 40، 45، 50 سانتی متر مناسب است . ( اعداد حدودی است و این مقدار دقیق نیست)


منابع: jaxxon.com  /  medleyjewellery

تهیه و ترجمه: گالری نقره لمیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*