دانستنی های جواهرات , طلا , نقره , تمیزكردن‌ طلا و نقره , نگهداری‌ از طلا ، نقره , بازكردن‌ گره‌ زنجیر , گوشواره‌

راهنمای استفاده از طلا و نقره_طلا و نقره امروزه علاوه بر تعریف سرمایه ، در صنعت مد نیز جای خود را باز کرده و بسیاری از برند های صنعت مد با روی آوردن با ساخت زیورآلات و جواهرات در طرح های گوناگون و استفاده از یکسری المان ها و مواد در این جواهرات ، در این عرصه نیز ورود کردند . البته استفاده از زیورآلات از گذشته های دور در بین طوایف مختلف وجود داشته و مردم برای زینت بخشیدن به خود از زیورآلات غالبا دست ساز استفاده میکردند.

برای انتخاب درست جواهرات برای استفاده به عنوان مد و زینت بخشی باید نکاتی را دانست و رعایت کرد. از جمله توجه به رنگ پوست ، جنس جواهرات ، رنگ جواهرات ، و … . در این بخش به بعضی از این نکات خواهیم پرداخت تا بتوانید نکات خوب و موثری را دانسته و انتخاب خوبی داشته باشید.

 

دانستنی های طلا، نقره و جواهرات

1-  اگر پوست‌تان سفید یخی است، ترجیحا به جای زیورآلات طلایی رنگ(رزگلد) از زیورآلات با رنگ طلای سفید استفاده کنید. درخشندگی طلای سفید، زیبایی و جلوه پوست‌‌تان را بیشتر می‌کند.

2- اگر پوست‌تان گندمگون (رنگی مابین سفید و برنزه) است، استفاده از زیورآلات زرد طلایی و ترکیب آن با  قرمز برای جلوه پوست‌تان مناسب‌تر است.

3- اگر پوست‌تان برنزه یا سبزه تیره است، ترجیحا از زیورآلاتی استفاده کنید که ترکیبی از طلای سفید و زرد باشند.

4- در مهمانی‌های رسمی اگر تنها نگین انگشتر و یا نگین آویز گردنبندتان همرنگ لباس یا مکمل رنگ لباستان باشد، مناسب‌تر است.

 

5- گردنبند پهن، اصطلاحا اسپرت است و استفاده از گردنبند پهن در محافل رسمی چندان مرسوم نیست.

بهتر است که از این گردنبند‌ها در مهمانی‌های صمیمی و محافل دوستانه استفاده کنید. این را هم فراموش نکنید که اگر گردنبندتان پهن باشد و نگین‌های رنگی داشته باشد، چهره‌تان عبوس و گرفته به نظر می‌رسد.

 

6-  وقتی از گردنبند پهن استفاده می‌کنید، بهتر است از گوشواره صرف‌نظر کنید‌، چون بخشی از فضایی که برای جلوه‌ی گوشواره‌تان لازم است، توسط پهنی و درخشندگی گردنبندتان از بین می‌رود.

ضمنا بهتر است که رنگ سنگ‌های به کار رفته در جواهرتان با رنگ پوست‌تان هماهنگ ‌باشد.

 

7- موقع انتخاب دستبند دقت کنید که دستبندتان تنگ نباشد و ضمنا آنقدر هم بزرگ نباشد که با کاهش وزن‌تان توی دست لق بزند یا از دست‌ بیفتد.

اگر دست‌تان نسبتا چاق است، دستبندی انتخاب کنید که کیپ دست‌تان نباشد. دستبندهای تنگ، دست‌تان را چاق‌تر از آن چیزی که هست، نشان می‌دهند. در انتخاب دستبند باید راحتی دست را هم در نظر بگیرید. اگر دستبندتان باعث درد یا حس گرفتگی در مچ دست‌تان می‌شود، همیشه حس ناخوشایندی خواهید داشت و از خریدتان ناراضی خواهید بود.

 

8- اگر گوشواره‌ای با آویز بلند دارید، بهتر است از گردنبند صرف‌نظر کنید تا جلوه‌ی گوشواره‌تان بیشتر شود.

اگر گردنی کشیده و بلند دارید و اگر موهایتان کوتاه است یا اگر موهای بلندی دارید که همیشه جمع می‌کنید، بهتر است از گوشواره‌های بلند و پهن استفاده کنید.

اگر گوش‌های کوچکی دارید، ترجیحا از گوشواره‌های چسبان استفاده کنید.

 

10- خطر بروز حساسیت‌های پوستی در استفاده از انگشتر، گردنبند، گوشواره و دستبند وجود دارد. اگر با نشانه‌هایی از حساسیت پوستی مواجه شدید، حتما برای درمان به پزشکان مراجعه کنید .


فروشگاه اینترنتی لمیا

صفحه اینستاگرام فروشگاه اینترنتی لمیا


طلا و نقره  , طلا , نقره , تمیزکردن‌ طلا و نقره , نگهداری‌ از طلا ، نقره , بازکردن‌ گره‌ زنجیر , گوشواره‌

روش تمیز کردن طلا و نقره و دیگر جواهرات

جواهرات  پس‌ از استفاده‌ به ‌مدت‌ طولانی، در اثر مجاورت‌ با بدن‌ و ترشحات آن کثیف‌ می ‌شوند. اگر به‌ دنبال‌ راهکاری‌ برای‌ تمیز شدن‌ طلا و نقره و زینت آلات‌ خود هستید، این مطلب را با دقت‌ بخوانید:

 

تمیزکردن‌ طلا و نقره

برای‌ این‌ کار دو روش‌ توصیه‌ می ‌شود :

الف) با مخلوط کردن‌ جوش‌ شیرین‌ و مایع‌ ظرفشویی،‌ خمیری‌ تهیه‌ کنید. طلا یا جواهر را به‌ خمیر آغشته‌ کنید و بعد از چند دقیقه‌ با آب‌ بشویید.

ب) طلاها را در محلولی‌ از آب‌ و مایع‌ ظرفشویی‌، یا آب‌ و پودر لباسشویی‌ و کمی وایتکس قرار دهید. محلول‌ را به‌ همراه‌ طلای‌ داخل‌ آن‌ روی‌ اجاق‌ گاز جوش‌ آورید.

به‌ این‌ ترتیب، جرمی‌ که‌ در لابه‌لای‌ طلا وجود دارد به‌ راحتی‌ خارج‌ می ‌شود. توجه‌ داشته‌ باشید که‌ این‌ روش‌ برای‌ شست‌ و شوی‌ جواهر مناسب‌ نیست.

پس‌ از خارج ‌کردن‌ طلاها، آنها را بررسی‌ و با یک‌ مسواک‌ کوچک‌ تمیز کنید. سپس‌ با آب‌ بشویید و روی‌ حوله ‌ای‌ قرار دهید. برای‌ خشک ‌کردن‌ سریع‌ می ‌توانید از سشوار کمک‌ بگیرید.

 

تمیزکردن‌ جواهرات‌ بدل‌ :

برای‌ تمیز کردن‌ جواهرات‌ به‌ اصطلاح‌ اتمی، از جوش‌ شیرین‌ استفاده‌ کنید. به‌ این‌ صورت‌ که‌ مقداری‌ جوش‌ شیرین‌ روی‌ سطح‌ نمناک‌ برس‌ مسواک‌ بریزید و آن‌ را به‌ آرامی‌ روی‌ این‌ جواهرات‌ بمالید تا براق‌ شوند.

 

 

نگهداری‌ از طلا ، نقره و جواهرات :

برای‌ نگهداری‌ صحیح‌ از طلا و جواهر آنها را در جعبه‌ های‌ خود قرار دهید.

همچنین‌ می‌ توانید دفترچه ‌ای‌ پارچه ‌ای‌ درست‌ کنید و طلاها را با سنجاق ‌قفلی‌ در آن‌ وصل‌ کنید؛ به‌ گونه ‌ای‌ که‌ سطح‌ آنها به‌ هم‌ ساییده‌ نشود، زیرا در اثر سایش‌ از وزن‌ آنها کاسته‌ می‌ شود. دفترچه‌ را در مکانی‌ امن‌ قرار دهید.

 

بازکردن‌ گره‌ زنجیر :

اگر زنجیر گردنبندتان‌ گره‌ خورد، آن‌ را روی‌ سطحی‌ صاف‌ و صیقلی‌ بگذارید و مقداری‌ روغن‌ بچه‌ در محل‌ گره‌ بریزید. سپس‌ با یک‌ سوزن‌ کلفت‌ به‌ آرامی‌ گره‌ را باز کنید.

طلا و جواهر و دانستنی های جالب طلا

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*