زیرکونیای سواروسکی در مقابل زیرکونیای مکعبی ، ما در بخش “مجله نقره ” گالری نقره لمیا به عنوان فروشگاه اینترنتی خرید جواهرات ، در مورد چیزهایی که دوست داریم می نویسیم و فکر می کنیم این مطالب برای شما هم جالب باشد و شما نیز این بخش را دوست خواهید داشت و اغلب این مطالب میتواند در سطح آگاهی شما به هنگام خرید و یا استفاده از جواهرات کمک زیادی بکند.

زیرکونیا سنگ قیمتی نسبتا جدیدی است که قبل از جنگ جهانی دوم کشف شد و در دهه 70 میلادی به محبوبیت زیادی رسید و امروزه به عنوان جایگزین الماس به کار میرود و احتمالا شما نام زیرکونیا را بازها شنیده اید. اما بیشتر چیزی که شما در مورد زیرکونیا شنیده اید ، در مورد نوع زیرکونیای مکعبی (Cubic Zirconia) است و ما در این بخش میخواهیم زیرکونیای سواروسکی (Swarovski Zirconia) را معرفی کرده و تفاوت هایش با زیرکونیای مکعبی را برای شما بیان کنیم.

 

 

 

تاریخچه زیرکونیای مکعب

زیرکونیا مکعبی در سال 1892 کشف شد، در واقع ماده معدنی مونو کلینیک زرد  – یک شکل طبیعی اکسید زیرکونیوم – کشف شد.  نقطه ذوب این ماده برابر 2750 درجه سانتیگراد است و از این رو از این ماه در صنایع مختلف به عنوان ماده نسوز به طور گسترده مورد استفاده قرار میگیرد.

در سال 1937 دو کانی شناس آلمانی ( M. V. Stackelberg و K. Chudoba ) زیرکونیا مکعبی که به صورت طبیعی وجود دارد را به شکل دانه های میکروسکوپی در زیرکون metamict کشف کردند. در آن زمان ، این دو کانی شناس آلمانی ، جسم کشف شده را صرفاً یک محصول فرعی ساده می دیدند و حتی نامی برای آن انتخاب نکردند.

در سال 1970 دانشمندان روسی در مسکو تکنیکی از کنترل رشد تک کریستالی زیرکونیا را انجام دادند. آنها سنگ های قیمتی Fianit را به نام این موسسه نامگذاری کردند (به روسی – FIAN ، یعنی موسسه فیزیکی آکادمی علوم یا ФИАН “Физический Институт Академии Наук”). تا به امروز ، زیرکونیا مکعب Fianit در روسیه و بیشتر اروپای شرقی نامیده می شود و مسلماً این نام صحیح است زیرا که آنها برای ایجاد آن تلاش کردند.

این عملیات 3 سال طول کشید و برای تولید تجاری آن نیز 3 سال دیگر زمان برد تا عملا از سال 1976 زیرکونیای مکعب برای مصارف تجاری به صورت انبوده تولید و توزیع شود .

 

 

 

چرا زیرکونیای مکعب محبوب است؟

دلیل اصلی محبوبیت مکعب زیرکونیا شباهت بیش از حد آن به الماس بود. اکثر مردم نمی توانند تفاوت بین یک تکه خوب برش خرده از مکعب زیرکونیا را با یک الماس تشخیص دهند. یکی از راه های تشخیص الماس و مکعب زیرکونیا ، بزرگنمایی تا 10 برابر است . در این حالت اگر به لبه های مکعب زیرکونیا نگاه کنیم  به اندازه الماس صاف و مستقیم نخواهند بود. وزن کردن روش دیگری برای تشخیص مکعب زیرکونیا از الماس است ، زیرا 60٪ سنگین تر از سنگهای قیمتی است.

راه سوم تشخیص الماس از مکعب زیرکونیا ، اندازه گیری هدایت گرمای آن ها است – مکعب زیرکونیا به با هدایت گرما به رنگ قرمز در می آید در حالی که این کار برای الماس ها رنگ سبز دارد.  گذشته از این اختلافات جزئی ، زیرکونیای مکعبی از لحاظ زیبایی بسیار شبیه به الماس است .  همچنین زیرکونیای مکعبی یک سنگ قیمتی بسیار سخت است (8 – 8.5 از 10) حتی اگر به اندازه الماس سخت نباشد . از همه مهمتر این که بسیار بادوام  بوده و دارای درخشش بالایی است . از این لحاظ تقریباً با الماس مطابقت دارد.

تمام این موارد ، همراه با قیمت بسیار پایین تر زیرکونیا ، باعث شده که مکعب زیرکونیا برای چندین دهه جایگزین مناسبی برای الماس باشد.

زیرکونیای سواروسکی , زیرکونیای مکعبی , زیرکونیا , سواروسکی , Swarovski , Swarovski Zirconia , Cubic Zirconia ,  الماس , گالری نقره لمیا

زیرکونیای سواروسکی چیست؟

همانطور که در ابتدای این مقاله اشاره کردیم ، Swarovski تقریبا از زمان ایجاد زیرکونیا در مسکو ، در تولید مکعب زیرکونیوم نقش داشته است. حال باید دید تفاوت بین زیرکونیا مکعب و زیرکونیا سواروسکی در چیست؟

در واقع باید گفت، زیرکونیای سواروسکی نوعی کامل از زیرکونیا مکعبی است. برنامه سواروسکی تلاش برای کشف و ایجاد گزینه های مناسب جایگزین الماس ، با بودجه کمتر و در مقابل کیفیت بالا است. از این رو سواروفسکی اکتشاف مکعب زیرکونیا را پذیرفت و کار خود را برای ساخت هرچه ممکن جایگزین های الماس انجام داد.

در واقع میتوان گفت زیرکونیای سواروسکی ، زیرکونیای مکعبی است که به روش ایده آلی برای حداکثر درخشش و زیبایی بریده شده است. زوایای براق خالص Swarovski دارای 57 جنبه کاملی است که باعث می شود نور زیبا و درخشش فوق العاده ای ایجاد کند و این موضوع تقریباً در بین حتی الماس های با بالاترین کیفیت نیز و با چشم غیر مسلح قابل تشخیص نیست. برش معروف الماس Tolkowsky از نظر زیبایی و درخشش با زیرکونیای سواروسکی قابل مقایسه است.

این کیفیت بی نظیر زیرکونیای سواروسکی ، آن را از سایر تقلید های الماس جدا می کند و محصول زینتی خاصی را ایجاد میکند.

همه اینها بسیار مطابق با رسالت Swarovski یعنی ایجاد “الماس برای همه” است. کریستال های کلاسیک Swarovski یک الماس با بودجه مناسب است که از نظر بصری از الماس قابل تفکیک است اگر چه به سختی قابل تشخیص باشد. زیرکونیای سواروسکی یک نسخه به روزرسانی شده و کامل تر و با ارزش تر  از زیرکونیا مکعب است که به الماس بسیار نزدیک است. در نتیجه زیرکونیای سواروسکی گران تر از بلورهای سواروسکی و زوبونیای مکعب است اما هنوز هم به طور قابل توجهی از الماس های معتبر ارزان تر است .

 

 

تشخیص زیرکونیای سواروسکی

یکی از مشکلات در مورد زیرکونیای سواروسکی این است که در سال های اخیر به علت استقبال خوب از آن ، مدل های تقلیدی از آن در بازار بسیار عرضه شده . اگر می خواهید زیرکونیای سواروسکی را از مکعب زیرکونیا یا سایر مدل های تقلیدی آن تشخیص دهید، به دنبال لوگوی ذوزنقه ای باشید که درون سنگ قرار دارد. از طرف دیگر ، می توانید به دنبال مهر و موم رسمی Swarovski بر روی برچسب یا قطعه باشید – مهر و موم یک کد شناسایی 16 رقمی است که می توانید بصورت آنلاین تأیید کنید.

زیرکونیای سواروسکی , زیرکونیای مکعبی , زیرکونیا , سواروسکی , Swarovski , Swarovski Zirconia , Cubic Zirconia ,  الماس , گالری نقره لمیا

کدام بهتر است، زیرکونیای سواروسکی در مقابل زیرکونیای مکعبی؟

با توجه به مطالبی که در بالا عنوان شد میتوان گفت ، زیرکونیای سواروسکی نوعی بهتری از زیرکونیا مکعبی است. زیرکونیای سواروسکی  گران تر است چرا که دارای مارک Swarovski است و از کیفیت بالاتری نیز برخوردار است. اما با توجه به اینکه هر دو تقلید و جایگزین خوبی برای الماس هستند و هر دو می توانند تست چشم را به راحتی پشت سر بگذرانند ، اگر بودجه شما محدود است و به مارک تجاری آن اهمیتی نمی دهید، زیرکونیای مکعبی گزینه بسیار خوبی است.

با توجه به اینکه زیرکونیای سواروسکی در مقایسه با الماس های واقعی از لحاظ بودجه ، مقرون به صرفه است ، ما به عنوان یک انتخاب کاملاً بهتر ، آن را گزینه مناسبی میدانیم . با زیرکونیا مکعب می توانید یک شبه الماس بخرید که به خودی خود تنها جایگزینی برای الماس محسوب میشود اما با زیرکونیای سواروسکی یک کالای منحصر به فردی را خریداری می کنید که می توانید به اندازه داشتن هر یک از سنگهای قیمتی که به طور طبیعی رشد می کنند خوشحالتان کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*