زیرکونیای سواروسکی در مقابل بلورهای سواروسکی، ما در بخش “مجله نقره ” گالری نقره لمیا به عنوان فروشگاه اینترنتی خرید جواهرات ، در مورد چیزهایی که دوست داریم می نویسیم و فکر می کنیم این مطالب برای شما هم جالب باشد . ما فکر میکنیم  شما نیز این بخش را دوست خواهید داشت و اغلب این مطالب میتواند در سطح آگاهی شما به هنگام خرید و یا استفاده از جواهرات کمک زیادی بکند.

اگر به کاتالوگ محصولات Swarovski نگاه کنید، با دو نوع جواهرات برخورد میکنید ؛  کریستال سواروسکی و زیرکونیای سواروسکی . علاوه بر تفاوت قیمت محصولات که در کاتالوگ نیز قابل تشخیص است ، دیگر تفاوت های بین این دو در چیست؟

هر دو محصول صنعتی و ساخته دست انسان بوده و امضای سواروسکی را دارد و طبق سیاست و دید اولیه بنیانگذار سواروسکی (دانیل سواروسکی) ساخته شده اند. بلورهای سواروسکی همان چیزی است که دانیل سواروسکی در سال 1895 ساخت آن را شروع کرد ، اما زیروکونیا محصولی است که در سالهای بعد با نگاه جدید تری به دیدگاه اولیه سواروسکی تولید شد.


 

بلورهای سواروسکی از چه چیزی ساخته شده اند؟

اگر بخواهیم خیلی ساده بگویم ، بلورهای سواروسکی از شیشه ساخته شده اند . به بیان دقیق تر ، بلورهای کلاسیک سواروسکی ترکیبی از شن کوارتز ، کربنات سدیم و سرب قرمز است.

هر سه این ها در دمای ذوب گرم شده و با مقداری پتاس مخلوط می شوند . پتاس همان ماده ای است که در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم با کمک به ایجاد شیشه های شفاف و با فرایندی آسان تر  باعث ایجاد تحول در صنعت شیشه شد.

اما در مورد کریستالهای سواروسکی باید گفت که دستورالعمل تهیه و ساخت آن ناشناخته است و  خانواده Swarovski این راز را محافظت می کنند چرا که نسل پنجم این خانواده در حال حاضر با استفاده از این دستورالعمل در حال اداره شرکت هستند .


زیرکونیای سواروسکی , بلورهای سواروسکی , بلور سواروسکی ,  کرستال سواروسکی , سواروسکی ,جواهر , الماس , لمیا , Swarovski Zirconia , Swarovski  , گالری نقره لمیا , زیرکونیا  ,


کریستال پیشرفته

در سال 2012 ، سواروسکی تصمیم گرفت تا بلورهای خود را بدون سرب بسازد. این یک عملیات دشوار بود چرا که این سرب بود که باعث میشد این بلورها تنها شیشه نباشند. اما با این حال شرکت سواروسکی توانست کریستال های پیشرفته را با همان خصوصیات بصری و نوری کریستال های کلاسیک(بلور) سواروسکی تولید کند تنها با این تفاوت که در کریستال های پیشرفته آثاری از سرب وجود نداشت و این تحول بزرگ و جالبی برای شرکت سواروسکی به حساب می آمد.

تنها تفاوت قابل توجه و تشخیص بین کریستال های سواروسکی و بلورهای سواروسکی در وزن است . در کریستال های سواروسکی وزن محصول 15-20 ٪ سبک تر هستند.

 


ارزش کریستال سواروسکی چقدر است؟

جزئیات مرموز دستورالعمل ساخت کریستال سواروسکی هر چه که باشد ، بیش از یک قرن است که این کریستال ها دیدگاه دانیل سواروفسکی را برآورده کرده اند . این کریستال ها ، یک الماس زرق و برق دار ساخته شده توسط انسان است که قیمت مناسبی داشته و هرکسی میتواند از آن لذت ببرد.

شعار و رویای دانیل سواروفسکی “یک الماس برای همه”  بود و شرکت خانوادگی وی همچنان این رویا را از طریق بلورهای سواروسکی تحقق می بخشند. البته ، کریستال های سواروسکی،  الماس واقعی نیستند. بیشتر کریستال های Swarovski دارای یک پوشش سطحی جهت بهبود بخشیدن به میزان درخشش هستند. با این حال ، حتی اگر به وضوح الماس نباشند ، به دلیل زیبایی خود ، بیش از حد چشمگیر هستند و این چشمگیری همراه با قیمت مناسب ، میتواند دلیل بسیار مناسبی برای افزایش محبوبیت کریستال های سواروسکی باشد.


 

زیرکونیای سواروسکی چیست؟

سنگ های زیرکونیا سواروفسکی گام بعدی این شرکت در تکامل دیدگاه دانیل سواروفسکی ( موسس سواروسکی) است. کریستال های سواروسکی به راحتی از الماس قابل تشخیص بوده و بسیار ارزان تر هستند، اما تمایز و تشخیص زیرکونیای سواروسکی از الماس بسیار دشوار است و قیمت آن نیز با این که از الماس ارزان تر است اما از کریستال های سواروسکی گران تر هستند.

زیرکونیا Swarovski از زیرکونیای طبیعی ساخته شده است. این ماده نوری بی عیب و نقص است که می تواند به اشکال و برش های مختلفی برش داده شود ، همچنین می تواند در طول برش و جلا دادن نیز رنگی شود. در اصل زیرکونیا سواروسکی ، سنگهای قیمتی انسان ساخته شده از زیرکونیا طبیعی است.

شما در این قسمت میتوانید در مورد زیرکونیای سواروسکی اطلاعات بیشتری به دست بیاورید 

زیرکونیای سواروسکی یک شبه تقریباً عالی از الماس با قیمتی بسیار مناسب تر است. برش خاص و درخشان زیرکونیای سواروسکی با 57 جنبه مختلف بسیار چشمگیر و زیبا که چیزی بیش از یک تقلید از الماس نیست ، در نوع خود یک محصول منحصر به فرد است. زیرکونیای سواروسکی همانند الماس برش خورده و با همان درخشش برش الماس معروف Tolkowsky ، نور را بازتاب می دهد. سنگ های زیرکونیای سواروسکی مطابق با پارامترهای دقیق برش که مطابق موسسه Gemological America (GIA) “ایده آل برای الماس” هستند ، برش خرده اند.

 

زیرکونیای سواروسکی , زیرکونیای مکعبی , زیرکونیا , سواروسکی , Swarovski , Swarovski Zirconia , Cubic Zirconia , الماس , گالری نقره لمیا


ارزش زیرکونیای سواروسکی ؟

زیرکونیای سواروسکی به طرز قابل توجهی گرانتر از کریستال های استاندارد سواروسکی است اما هنوز هم بسیار ارزان تر از الماس است. با توجه به اینکه این یک تقلید کامل از الماس های برش خورده بسیار عالی است و یکی از اولین تقلید الماس های دست ساز بشر است ، پس می توان گفت زیرکونیای سواروسکی ارزشمند هستند. زیرکونیای سواروسکی همراه با مارک و برند Swarovski نه تنها یک جایگزین ارزان قیمت و تمام تقلید از الماس به حساب می آید بلکه به تنهایی یک سنگ قیمتی معتبر نیز محسوب میشود.

 


مقایسه زیرکونیای سواروسکی در مقابل بلورهای سواروسکی

تفاوت های زیرکونیای سواروسکی در مقابل بلورهای سواروسکی این است که زیرکونیا ارتقا یافته بلورهای سواروسکی است. هر دو ماده با هدف ارائه جایگزینی مناسب برای الماس های از نظر بودجه ساخته شده اند و هر دو محصول خوبی از آب درآمدند اما زیرکونیای سواروسکی با توجه به خصوصیاتی که دارد بسیار بیشتر شبیه به الماس است و ویژگی های الماس را بیشتر در خود دارد.

زیرکونیای سواروسکی , بلورهای سواروسکی , بلور سواروسکی ,  کرستال سواروسکی , سواروسکی ,جواهر , الماس , لمیا , Swarovski Zirconia , Swarovski  , گالری نقره لمیا , زیرکونیا  ,


سختی

زیرکونیای سواروسکی سختی 8-8.5 (از 10) و کریستال های سواروسکی سختی 6-7 (از 10) در مقیاس Mohs را دارند . هر دو نرم تر از الماس ( 10 از 10) هستند .


ضریب شکنندگی

ضریب شکست زیرکونیای سواروسکی  33٪ بالاتر از بلورهای سواروسکی است و با شاخص شکست الماس با کیفیت بالا قابل مقایسه است. بلورهای سواروسکی همچنین به لطف پوشش خاص خود درخشش چشمگیر دارند اما در سطح زیرکونیا نیستند.


زیرکونیای سواروسکی , بلورهای سواروسکی , بلور سواروسکی ,  کرستال سواروسکی , سواروسکی ,جواهر , الماس , لمیا , Swarovski Zirconia , Swarovski  , گالری نقره لمیا , زیرکونیا  ,

برش خردن

بلورهای سواروسکی به شکل ها و برش های مختلفی برش خورده اند که جلوه و زیبایی خاصی به آنها می بخشد اما زیرکونیای سواروسکی اولین شبیه ساز الماس ساخته شده توسط انسان در بازار است که در واقع به استانداردهای کیفیت برش الماس رسیده است. برش درخشان Swarovski خالص با مشهورترین و زیباترین برش های الماس مطابقت دارد.


قیمت

زیرکونیای سواروسکی گران تر از بلورهای سواروسکی است ولی هر دو ارزان تر از الماس واقعی و معتبر


 

 

 

گالری نقره لمیا در اینستاگرام 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*