جواهرات سواروسکی  را بهتر بشناسید ، ما در گالری نقره لمیا به عنوان فروشگاه اینترنتی خرید جواهرات ، درمورد چیزهایی که دوست داریم می نویسیم و فکر می کنیم شما هم این مطالب را دوست خواهید داشت و اغلب این مطالب میتواند در سطح آگاهی شما به هنگام خرید و یا استفاده از جواهرات کمک زیادی بکند.

سواروسکی Swarovski یا سواروفسکی یکی از بنام ترین برند های ساخت جواهرات در جهان است که بیش از یک قرن سابقه دارد . نماد قو این شرکت در سراسر جهان به عنوان جواهرات ، کریستال ها ، مینیاتورها و لوسترهای آنها شناخته شده است.
سؤالی که میتوان مطرح کرد این است که دلیل خوشنامی این برند چه مقدار به خاطر دلیل کیفیت آنها است و چه مقدار برند سازی در این داستان تاثیر دارد؟
بیایید در اینجا نگاهی جامع به برند سواروسکی بیندازیم:


جواهرات سواروسکی چیست؟

Swarovski نام تجاری قدیمی جواهرات اتریشی است که در سال 1895 توسط دانیل سواروفسکی راه اندازی شد. این برند در سه حوزه اصلی فعالیت خوند را متمرکز است:

  • بلورهای Swarovski : در درجه اول شیشه ای سرب ، جواهرات و لوازم جانبی تولید می کنند.
  • Swarovski Optik : بر روی ابزارهای نوری مانند مناظر تلسکوپی ، دوربین شکاری ، تلسکوپ و غیره کار می کند.
  • تیرولیت : تولید کننده سنگ زنی ، حفاری ، اره و سایر ابزارها و ماشین آلات است.

کریستال های بخش عمده ای از تجارت کلی سواروسکی  را با 29.000 کارمند در 3.000 فروشگاه این برند در 170 کشور دنیا و درآمدی حدود 2.7 میلیون یورو برای سال 2018 در بر میگیرد شرکت سواروفسکی امروز توسط نسل پنجم از فرزندان دانیل سواروسکی اداره می شود و آنها همچنان راه و روش اداره شرکت را به سبک پر سود و خاص تزئینی و درجه خود متمرکز کرده اند.


کیفیت جواهرات سواروسکی

سواروسکی یک روش خاص برای خود دارد و این است که کریستال های جواهرات زینتی را در تمام محدوده های قیمت و کیفیت ارائه می دهد. این روش باعث میشود مشتریان و متقاضیان او در همه طیف مالی وجود داشته باشد و محبوبیت برند افزایش یابد. همچنین سواروسکی به کیفیت و زیبایی نیز بسیار اهمیت میدهد و تمایل دارد که نسبت کیفیت، دوام و زیبایی و درخشندگی کریستال ها نسبت به قیمت آن ارزش بیشتری داشته باشد

از آنجا که Swarovski در تولید کریستال های خود از مواد مختلفی مانند کوارتز ، شن و ماسه ، مواد معدنی و سرب بهره می برد، این کریستال ها می توانند یک درخشش و دوام بی پایانی را داشته باشند که بسیاری از بلورهای طبیعی فاقد این خصیصه هستند.

Swarovski , جواهرات , زیرکونیای سواروسکی , پاندورا , کریستال سواروسکی , کریستال , بلور سواروسکی , گالری نقره لمیا

 

 

سواروسکی به خاطر سبکهای منحصر به فرد و طراحی های شیک و درجه یک خود شناخته شده است. قیمت برخی از محصولات این برند را در اینجا میتوانید بررسی کنید

Swarovski , جواهرات , زیرکونیای سواروسکی , پاندورا , کریستال سواروسکی , کریستال , بلور سواروسکی , گالری نقره لمیا

وجود سرب در کریستال های سواروفسکی باعث تعجب است. وجود سرب در کریستال نه تنها دوام آن را بالا میبرد بلکه باعث به حداکثر رسیدن ضریب شکست کریستال می شود اما سواروفسکی امروزه توانسته با فرمول های ویژه خود در استفاده از حداقل سرب آن هم به میزان 009 درصد سرب درکریستال که تقریبا میتوان گفت بدون سرب است، دوام و حداکثر بودن ضریب شکست کریستال را نیز داشته باشد.

 

رنگهای موجود در بلورهای سواروسکی معمولاً از طریق روکشهای شیمیایی ایجاد می شوند که از دوام بسیار چشمگیری برخوردار هستند و با مراقبت می توانند در دراز مدت زیبا و درخشنده باقی بمانند.


آیا جواهرات سواروسکی لکه دار می شود؟

کریستال های سواروسکی مانند هر کریستال طبیعی ، در معرض فرسودگی است و باید از هرگونه آسیب جسمی در امان بمانند ، همچنین آنها نباید مدت طولانی در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرند و باید با دقت تمیز شوند و این نحوه نگهداری برای هر کریستالی طبیعی است .

اما  آنچه در کریستال های سواروسکی تا حدودی متفاوت تز از سایر کریستال هاست ، پوشش شیمیایی آنهاست که اگر در صورت قرار گرفتن در معرض عرق زیاد ( هنگام ورزش های پر تحرک ) و یا اسپری شدن عطرها بر روی شان و همچنین شستشو با با مواد شوینده قوی قرار بگیرند، راحت تر از برخی کریستال های طبیعی لکه دار می شوند _ در مورد بسیاری از لوازم آرایشی و حتی لوسیون های ضد آفتاب نیز این مطلب صدق میکند _ .

  بلورهای Swarovski از کلر نیز باید به دور باشند از این رو شنا کردن با جواهرات سوراوسکی میتواند موجب لکه دار شدن کریستال های آن شود و توصیه می شود هنگام شنا جواهرات سواروسکی خود را همراه نداشته باشید. به طور کل میتوان گفت جواهرات سواروسکی را از همه مواد شیمیایی موجود در اطراف خود دور نگه دارید و برای تمیز کردن آن با احتیاط از آب ملایم و صابون استفاده کنید


آیا می توانید با جواهرات سواروسکی دوش گرفت؟

همانطور که در بالا گفته شد توصیه نمیشود . جواهرات سواروسکی نباید در معرض مواد شیمیایی خارجی مانند شامپو و نرم کننده ها قرار بگیرند همانطور که نباید در معرض آب غنی از کلر قرار بگیرند.


زیرکونیا سواروسکی یا کریستال سواروسکی

اگر تصمیم به خرید Swarovski دارید ، شاید مطمئن نیستید که به دنبال کریستال های کلاسیک آن هستید یا سنگ های زیرکونیا آن. هر دو انتخاب خوبی هستند اما با این وجود کاملاً متفاوت اند. در اینجا توضیح کوتاهی ارائه میدهیم تا بلورها و زیرکونیا را با یکدیگر مقایسه کنید:

 

Swarovski , جواهرات , زیرکونیای سواروسکی , پاندورا , کریستال سواروسکی , کریستال , بلور سواروسکی , گالری نقره لمیا

 زیرکونیا سخت تر از کریستال است

زیرکونیا سواروسکی در مقیاس Mohs در 8/8 سختی قرار دارد (الماس 10/10 است) در حالی که بلورهای سواروسکی بین 6 تا 7 از 10 است. این بدان معنی است که کریستال ها بیشتر مستعد خراش بوده و ممکن است با گذشت زمان کمی ابری و لکه دار شوند. (البته بدون مراقبت مناسب)

زیرکونیای سواروسکی از بهترین جایگزین های الماس در بازار است

  شرکت سواروسکی به تازگی از آخرین استانداردهای برش الماس برای سنگهای قیمتی زیرکونیای خود بهره میبرد و در نتیجه ، یک زیرکونیا برش ناب الماس سواروسکی همانند یک الماس برش خورده Tolkowski (از کاملترین برش های الماس در جهان) شکوه و زیبایی دارد.

اما کریستال های سواروسکی دارای برش های مختلفی هستند. که هر چند آنها می توانند به برخی استانداردهای درخشان کاملاً چشمگیر و زیبایی داشته باشند اما در سطح زیرکونیا نیستند – تفاوت پوشش کریستال های سواروسکی به راحتی می تواند توسط چشم یک فرد ماهر تشخیص داده شود.

Swarovski , جواهرات , زیرکونیای سواروسکی , پاندورا , کریستال سواروسکی , کریستال , بلور سواروسکی , گالری نقره لمیا
ضریب شکست زیرکونیا سواروسکی بالاتر از کریستال سواروسکی است 

زیرکونیا Swarovski از ضریب شکست بالاتری نسبت به بلورهای Swarovski برخوردار است. به عبارت دیگر ، زیرکونیا درخشش بیشتری نسبت به بلورها دارد.

 

قیمت کدام بیشتر است؟

 قیمت همچنین یک تفاوت اساسی بین این دو محصول است – در حالی که زیرکونیا به طور قابل توجهی ارزان تر از الماس های مارک های دیگر است و این گزینه را جایگزین خوبی برای آنها می کند ، اما با این حال از کریستال های استاندارد سواروسکی گران تر است.

به طور کل میتوان گفت زیرکونیا سواروسکی تقریباً از هر نظر غیر از قیمت بهتر از بلورهای سوارسکی است. با این وجود ، این موارد تنها در نوع انتخاب شما سهیم نیست، زیرا که نحوه و مکان و نوع استفاده نیز دخیل است. زیرکونیا سواروسکی جایگزین مناسب و با قیمت مناسب تری به جای الماس است که در مراسم های خاص میتواند مورد استفاده قرار بگیرد ولی کریستال های سواروسکی یک گزینه ارزان تر اما بسیار زیبا و با تنوع بیشتر برای استفاده روزمره و ست کردن با لباس های مختلف است و همه این فاکتور ها در کنار هم میتوااند شما را در نوع انتخاب بین زیرکونیا و بلور سوارسکی کمک کنند .


سواروسکی یا پاندورا

مقایسه بین Swarovski و مارک مشابه دیگر ، یعنی پاندورا احتمالاً همان چیزی است که شما به دنبال آن هستید. پاندورا مارک بسیار جدیدی است که در سال 1982 در دانمارک تأسیس شد.
پاندورا همچنین فروشگاه های بیشتری نسبت به Swarovski در سراسر جهان دارد – تقریباً 7،700 فروشگاه در 100 کشوردنیا
از نظر آنچه ارائه می دهند : پاندورا انواع بیشتری از سبک ها را داراست  و مارک های جواهرات دیگر را نیز در فروشگاه های خود ارائه می دهد در حالی که سواروفسکی بیشتر روی جواهرات برند خود تمرکز می کند. قیمت Swarovski نیز به طور متوسط بالاتر است ، اما این تفاوت قیمت به خاطر ارزش برند و  کیفیت Swarovski است.
پس اگر به دنبال تنوع سبک هستید میتوانید از برند پاندورا استفاده کنید اما اگر کیفیت و سبک خاص مد نظر دارید این سواروسکی است که میتواند جنس مورد نظر شما را ارائه دهد.

چرا سواروسکی اینقدر محبوب است؟

جواهرات سواروسکی جایگاه بسیار مناسبی را  در بازار جواهرات به خود اختصاص داده است  آنها کریستال و سنگهای قیمتی بسیار عالی و با کیفیتی را ارائه می دهند که در کنار رعایت قیمت مناسب ، در تقلید الماس های طبیعی و سنگهای قیمتی بسیار خوب عمل کردند و به جای اینکه کریستال های خود را به عنوان تقلید و کپی ، با قیمت کم بفروشند، آنها را به یک برند خاص تبدیل کرده است و خود را به عنوان برندی با کیفیت بالا اما مقرون به صرفه در تمام جهان معرفی کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Rating*